I 2018 ønsket Elkonor å innta en mer synlig posisjon – både nasjonalt og lokalt.
De ønsket en ny strategi, ny grafisk profil, nye nettsider nasjonalt og lokalt, et intranett, nye digitale verktøy – som et felles, effektiviserende system for anbudsberegning og rapportering – samt opplæring og ny kommunikasjon internt og eksternt.
Imaker og Tenk Kommunikasjon har i samarbeid utviklet strategien, kommunikasjonskonseptet og de nye løsningene for den digitale kommunikasjonen.
Elkonor er en landsdekkende elektrikerkjede med over 190 uavhengige elektrikerbedrifter. Kjeden er medlemsseid og -styrt og består av dyktige og pålitelige fagfolk som er oppdatert på det nyeste innen teknologi, sikkerhet og estetikk. Deres mål er å gjøre det enklere å kjøpe smarte elektriske løsninger til riktig pris.
Fram til 2017 var Elkonor primært et samarbeid om innkjøp, praktiske arbeidsverktøy, utveksling av kompetanse og tilrettelegging for lokale markedsaktiviteter.
Når kompleksiteten og størrelsen øker, er det som oftest lønnsomt å fornye seg og systematisere.
Daglig leder i Elkonor, Morten Ruud, er fornøyd med jobben som er gjort, optimistisk og samtidig spent på veien videre.
–Vi har nå lagt et solid grunnlag for vår videre utvikling – med oppdatert strategi, tydelig og fremtidsrettet profil og en rekke verktøy og fasiliteter på plass. På dette grunnlaget skal vi utvikle Elkonor og medlemmenes aktiviteter videre rundt den spennende utviklingen el-bransjen er i, forteller Ruud.
Her kan du se de nye nettsidene til Elkonor samt et eksempel på en medlemsside.